به گزارش خبر حرفه ای از پایگاه اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید سجاد حسینی تحول در روابط عمومی و ارتباطات را ضروری دانست و گفت: برای پیشرو بودن در عرصه ارتباطات باید از ظرفیت فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی بهرهبرداری کرد به همین منظور باید یک برنامه جامع کاربردی تدوین و عملیاتی کرد.
وی با اشاره به تاکید دولت چهاردهم مبنی بر توسعه فناوری در فرآیندها، افزود: هر میزان بتوانیم امور مرتبط سازمانی را به سمت فناوریهای نوین سوق دهیم، سازمان رسانه و روابط عمومی پویاتر، خلاقتر و اثرگذارتر خواهد شد و میزان هدررفت منابع را کاهش خوهد داد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تاثیرگذاری حوزه ارتباطات در بطن و عمق جامعه غیرقابل انکار است، گفت: برای تولید محتوای خلاق و تاثیرگذار برنامه کاربردی مدیریت رسانه مبتنی بر هوش مصنوعی باید طراحی شود.
وی به تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با بهرهگیری از دانش و توان جوانان و متخصصان حوزه فناوری برای اولین بار دستیار روابط عمومی با بهرهمندی از هوش مصنوعی طراحی شده است که تا پایان سال رونمایی و به صورت پایلوت توسط روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور عملیاتی میشود.