به گزارش خبرحرفه ای حسینیان در برنامه میزاقتصاد شبکه خبر افزود: در کمیته قضایی مبارزه با قاچاق سوخت این سوال را از راهداری و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی پرسیدیم که چرا چنین وضعیتی وجود دارد و علت آن است که نتوانسته اند سامانه های مرتبط با آن را فعال کنند.
وی با اشاره به دستور دادستان کل کشور برای رصد موضوع قاچاق سوخت و برخورد با متخلفان ادامه داد : ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک نهاد تنظیم گر است و این ستاد برنامه ریزی و سیاستگذاری و نظارت می کند.
حسینیان با اشاره به تکالیف دستگاه های مختلف اجرایی درباره مبارزه با قاچاق سوخت ، افزود: وزارت راه و شهرسازی مکلف است که سامانه های مرتبط با این موضوع را راه اندازی و متصل کند.
وی تصریح کرد: طی 8 ماه ابتدای امسال فقط بیش از 162 میلیون لیتر سوخت با ارزش بیش از 5 همت قاچاق سوخت انجام شده است که البته این رقم کشفیات است و میزان قاچاق صورت گرفته بیش تر از این ارقام است.
به گفته وی تاکنون شش منشا اصلی برای قاچاق سوخت احصا شده است که اولین آنها ناوگان حمل و نقل کشور است.
وی با تاکید بر این که کسانی که در حمل و نقل جاده ای کشور فعالند باید از سوخت بهره ببرند، تصریح کرد:انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایش نفت میزان هدررفت سوخت سالیانه را به صورت علمی محاسبه کرده است و مسئولان در بخش های علمی باید از تحقیقات و پژوهش های علمی در این زمینه بهره ببرند.متاسفانه بیشتر قاچاق سوخت مربوط به ناوگانی است که خوابیده و فرسوده شده و کار نمی کند اما سوخت می گیرند.