![عزم جدی ایروان برای سرمایهگذاری در بندر چابهار](https://img9.irna.ir/d/r2/2024/11/13/4/171503966.jpg?ts=1731486542602)
به گزارش خبرحرفه ای از سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان که در صدر یک هیات تجاری - اقتصادی بخش خصوصی فعال در حملونقل، به تهران سفر کرده است، با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفتوگو کرد.
«نارک هواکیمیان» معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان در این دیدار گفت: داشتن روابط سطح بالا و حمل و نقل آزاد، راهبرد ویژه ایروان برای توسعه روابط با کشورهای همسایه است.
وی با بیان اینکه جمهوری ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و حضور و سرمایهگذاری در بندر چابهار مصمم و جدی است، اظهار داشت: حضور ایروان در بندر چابهار، جمهوری ارمنستان را از بن بست راه نداشتن به آبهای آزاد خارج میکند.
معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان افزود: توسعه روابط تجاری ایروان و تهران سبب میشود جمهوری اسلامی ایران نیز از مسیر و راههای مواصلاتی ارمنستان برای صادرات محصولات خودش استفاده کند.
برپایه این گزارش، «علیاکبر صفایی» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار گفت: سرمایهگذاری بخش خصوصی ارمنستان در پسکرانههای بندر چابهار، روابط اقتصادی تهران- ایروان را توسعه بیشتری میبخشد.
وی افزود: توسعه روابط و تعاملات بازرگانی و اقتصادی با کشورهای همسایه بهویژه جمهوری ارمنستان، از راهبردهای اصلی دولت چهاردهم و وزارت راه و شهرسازی قلمداد میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور بخش خصوصی جمهوری هند در بندر شهید بهشتی و سرمایهگذاری تجهیزاتی و زیرساختی هند در این بندر، خاطرنشانکرد: دسترسی ایروان به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار، پای فعالان اقتصادی و بازرگانی را به بازار بزرگ هند و کشورهای عربی همسایه ایران باز میکند.
صفایی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته نشستهای اقتصادی متعددی در سطوح مختلف با مسئولان جمهوری ارمنستان انجام شده است، افزود: حضور بخش خصوصی ارمنستان در ترمینال لجستیکی چابهار، فرصت بسیار خوبی را برای تجار و بازرگان این کشور برای صادرات محصولات و تولیدات این کشور فراهم میکند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آمادگی این سازمان برای سرمایهگذاری ارمنستان در بنادر شمالی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ایروان از طریق بنادر شمال و جنوب ایران میتواند هم برای صادرات و لجستیک تولیدات داخلی خودش استفاده کند و هم این امکان را دارد از امکانات بندری برای واردات سود ببرد.