ضرورت تلفیق هوش مصنوعی با هوش انسانی در رسیدگی به اختلاف ناشی از کار فی مابین کارگران و کارفرمایان
خبر حرفه ای/مرتضی حسن آبادی ، معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد با ارسال یادداشتی به خبر حرفه ای با عنوان« ضرورت تلفیق هوش مصنوعی با هوش انسانی در رسیدگی به اختلاف ناشی از کار فی مابین...
خبر حرفه ای/مرتضی حسن آبادی ، معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد با ارسال یادداشتی به خبر حرفه ای با عنوان« ضرورت تلفیق هوش مصنوعی با هوش انسانی در رسیدگی به اختلاف ناشی از کار فی مابین کارگران و کارفرمایان» نوشت:
از سال ۹۸ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موضوع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را بصورت الکترونیکی و در بستر اینترنت آغاز نمود.
ثبت دادخواست آسان ؛ اطلاع از فرایند رسیدگی در هر لحظه و مشاهده نتیجه پرونده در بستر فضای مجازی در هر زمان و مکان؛ بیانگر تحولی عظیم در خدمت رسانی در لحظه به جامعه کارگری و کارفرمایی بود.
رسیدگی به بیش از یازده میلیون دادخواست کارگران طی سالیان گذشته در سطح کشور؛ موید اهمیت این اقدام می باشد .
اما در ادامه و علیرغم گذشت شش سال از شروع بسیار خوب؛ کم و کیف رسیدگی به دادخواست کارگران در همان سطح اولیه متوقف شده است
در صورتی که میبایست متناسب با شرایط روز نحوه رسیدگی ها نیز روان تر گردد.یکی از راههای روان سازی در بررسی پرونده ها استفاده از هوش مصنوعی ( cht Gdp) در فرایند رسیدگی می باشد.
ارایه مشاوره آنلاین در سامانه ثبت دادخواست وزارت کار توسط هوش مصنوعی مسلط به قوانین و دستورالعمل های مربوطه و حتی صدور رای در مرحله بدوی (هیات تشخیص) توسط هوش مصنوعی مجهز به آخرین قوانین و دستورالعمل ها و متصل به بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی و سایر بانک های اطلاعاتی لازم ،کمک بسیار زیادی به ارتقا سطح کیفیت خدمت رسانی به جامعه کارگری و کارفرمایی خواهد کرد.
دیگر شاهد فرایند های طولانی مدت و هزینه بر در رسیدگی ها نخواهیم بود.
حتما از صدور آرا سلیقه ای جلوگیری خواهد شد و ضریب خطا در نحوه محاسبات و غیره نزدیک به صفر خواهد شد.
و اما برای جبران خطاهای احتمالی صدور آرا توسط هوش مصنوعی در مرحله بدوی ( هیات تشخیص) ،در صورت اعتراض طرفین دعوی؛ رسیدگی در مرحله تجدید نظر (حل اختلاف) کما فی السابق توسط کارشناسان خبره صورت پذیرد.
نتیجه تلفیق هوش مصنوعی با هوش انسانی در فرایند رسیدگی؛ کوتاه شدن مدت زمان؛ افزایش دقت؛ جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی و منابع انرژی و نهایتا ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات به مردم خواهد شد.



بدون نظر! اولین نفر باشید