خبر حرفه‌ای
خبر حرفه‌ای
شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۴
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بانک بیمه بورس
  • تولید و تجارت
  • راه و مسکن
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • ورزش
  • سیاست و جهان
  • اجتماعی
  • فرهنگ، هنر، ایثار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • همه اخبار
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بانک بیمه بورس
  • تولید و تجارت
  • راه و مسکن
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • ورزش
  • سیاست و جهان
  • اجتماعی
  • فرهنگ، هنر، ایثار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • همه اخبار
انتخاب سردبیرگردشگری و میراث فرهنگی

هر گردشگر سلامت چهار برابر یک گردشگر عادی هزینه می‌کند

خبر حرفه ای/ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: اهمیت حوزه گردشگری از نظر اقتصادی و تجارت بین‌الملل به گونه ای است که هر گردشگر سلامت...

کد خبر :14566 شهریور 15, 1404 4 دقیقه بخوانید

خبر حرفه ای/ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: اهمیت حوزه گردشگری از نظر اقتصادی و تجارت بین‌الملل به گونه ای است که هر گردشگر سلامت چهار برابر یک گردشگر عادی هزینه می‌کند.

به گزارش خبر حرفه ای از معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت حوزه گردشگری از نظر اقتصادی و تجارت بین‌الملل به گونه ای است که هر گردشگر سلامت چهار برابر یک گردشگر عادی هزینه می‌کند؛ ارزآوری، اشتغال زایی بالاتری دارد و به تجارت بین‌المللی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: رسیدن به درآمد ۶ میلیارد یورویی که هدف ما در برنامه هفتم پیشرفت است، تأثیرات مستقیم و بسیار بالایی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

محسنی بندپی ادامه داد: کمک به بهبود و ارتقای زیرساخت‌های کیفی خدمات درمان و سلامت در سطح بین‌المللی نیز در پی توسعه این بخش فراهم می‌شود. به گونه‌ای که وقتی برای جذب گردشگران سلامت تلاش می‌کنیم یعنی در حال اتصال به سیستم جهانی سلامت و گردشگری هستیم و باید در سطح و کیفیتی جهانی خدمات ارائه دهیم.

رئیس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر حدود ۳۰۰ مرکز و بیمارستان دارای مجوز IPD داریم، این مراکز برای اینکه بتوانند خدماتی در سطحی بین‌المللی ارائه دهند باید از نظر کیفیت خدمات و فرهنگ ارائه خدمات متحول شوند و جهت شفاف‌سازی و اعتمادسازی بین‌المللی برنامه‌های مشخصی داشته باشند که این مهم با توجه به رویکرد جدید معاونت درمان به عنوان یکی از اهداف اصلی شورای راهبری گردشگری سلامت در حال رشد و تقویت است.

محسنی بندپی محرک‌های اصلی بازار گردشگری سلامت ایران را در سطح بین‌المللی برشمرد و گفت: این محرک‌ها شامل اعتبار و برند پزشکی و درمانی مقصد ایران در سطح بین‌المللی، قابلیت دسترسی به مقصد از بازارهای هدف منطقه، هزینه‌های تمام شده پایین بسته سفر به ایران بر اساس زنجیره خدمات است به طوری که ما در حال حاضر حدود ۷۰۰ دفتر دارای مجوز گردشگری سلامت داریم که در حوزه جذب و ارائه بسته‌های خدمات گردشگری سلامت فعال هستند.

وی با برشمردن سایر محرک‌های این بازار افزود: همچنین آخرین تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های به روز پزشکی و درمان، (در پیوندها، ارتوپد، درمان ناباروری و غیره)، پایین بودن زمان انتظار برای دریافت خدمات، تنوع جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری در ایران از نظر فرهنگی، زیارتی، زبان، غذا، طبیعت و سایر، تشابهات فرهنگی و قومی کشور با بازارهای منطقه (عراق، عمان، افغانستان، ترکمنستان و غیره، موقعیت استراتژیک و ایده‌ال ایران در مجاورت با جمعیت کشورهای بازارهای گردشگری سلامت که عمدتا دارای ضعف‌های اساسی در سیستم درمانیشان هستند نیز در این بخش قرار می‌گیرند.

معاون گردشگری همچنین با برشمردن چهار سیاست اصلی در این حوزه گفت: برندینگ و معرفی با هدف اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری سلامت و بازارسازی، طراحی و توسعه برند یا نشان ملی گردشگری سلامت و در پی آن رونمایی از پوستر جشنواره معرفی برند ملی گردشگری سلامت، سیاست تقویت سیستم حکمرانی و نظارت بر زنجیره گردشگری سلامت از طریق برنامه‌ها، راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت کشور، دستورالعمل عملیاتی ساماندهی گردشگری سلامت برای استان‌ها، آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه، سیاست هم‌افزایی، همگرایی و توسعه تعاملات بین‌بخشی از طریق پویاسازی شورای راهبری گردشگری سلامت کشور از جمله راهبردهای پیش رو هستند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه اکنون نقش هر دستگاه در فرآیند توسعه گردشگری سلامت کشور تعریف شده است، افزود: موضوعات مرتبط با فرایند درمان در درون بیمارستانی با وزارت بهداشت از طریق مجوز IPD، مدیریت سفر و پکیجینگ تور و خدمات گردشگری سلامت موضوعات بیرون بیمارستانی مانند اقامت، ویزا، ترانسفر و گردشگری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با محوریت دفاتر و شرکت‌های فعال این حوزه است‌.

وی گفت: امور بین‌المللی‌سازی پزشکان با سازمان نظام پزشکی کشور است و ویزا و روادید از طریق وزارت امور خارجه پیش می‌رود. این روند در حالی است که برندینگ و تجاری‌سازی برند با محوریت اتاق بازرگانی و وزارت گردشگری و در نهایت تنوع در محصولات گردشگری سلامت مانند گردشگری اسپا و تندرستی و آب‌های گرم درمان و دهکده‌های سلامت از طریق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش می‌رود.

محسنی بندپی در پایان این گردهمایی در کنار سایر مقامات حاضر، از فعالان بخش خصوصی گردشگری سلامت تقدیر کرد.

این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد حوزه خدمات درمانی و گردشگری سلامت منطقه با حمایت انجمن گردشگری سلامت استان تهران، مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و سایر تشکل‌های بین‌المللی مرتبط با موضوع توسعه تعاملات و همکاری‌های حوزه سلامت و گردشگری سلامت کشورها، کسب دانش روز در زمینه مدیریت بیمارستانی و انتقال تجربیات بین‌المللی برگزار شد و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی حامی با دعوت از روسای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، متخصصان حوزه سلامت و شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی از حوزه‌های اروپا، آفریقا و خاورمیانه، فضایی منحصر به فرد برای توسعه تعاملات بین‌المللی در بخش سلامت فراهم آورد. این تلاش‌ها علاوه بر ایجاد فرصت‌های جدید همکاری موجب معرفی شایسته توانمندی‌های برجسته ایران در عرصه‌های مرتبط شده است.

برچسب ها:

خبر حرفه ایگردشگر سلامتمحسنی بندپیهزینه
تبلیغ first home ads
تبلیغ second home ads
تبلیغ third home ads

اخبار پیشنهادی

 بازدید وزیر راه از منطقه ۲ آزادراه تهران _ شمال
مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر ایران با حضور مدیران عالی کشور بررسی شد
هر گردشگر سلامت چهار برابر یک گردشگر عادی هزینه می‌کند
کمبود معلم نداریم؛ حضور ۵۰ هزار معلم جدید در کلاس‌ها از مهر
۸۵۰ میلیون بدهید مهندس کامپیوتر شوید!
واریز مرحله چهارم کالابرگ الکترونیک از روز چهارشنبه
تعیین سقف جدید برای وام خرد،قرض‌الحسنه واصناف
جزئیات اجرای طرح ترافیک برای موتورسواران تهرانی

ویدئو

آغاز آبرسانی به شهر سیب از سد ماشکید علیا در سیستان و بلوچستان

جلوه هایی از تلاش شبانه روزی برای انتقال آب سد طالقان به هشتگرد ، کرج و سپس تهران

اقامه نماز ظهر در صحن غدیر حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام

پیاده روی زایران از نیشابور تا حرم مطهر رضوی

مهران، مرز عاشقان از فراز آسمان

پویش های سازمان راهداری برای ارتقای ایمنی مسافران اربعین

صعود چهارمین نماینده ادوار مجلس به قله دماوند

گزارش تصویری

اینفوگرافی و توضیحات وزیر نیرو در صحن علنی مجلس درباره ناترازی برق

گزارش تصویری از وضعیت مخزن رو به خشکی سد لتیان

حال و هوای مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر

گزارش تصویری پیاده‌روی زائران از نیشابور تا حرم مطهر رضوی

اینفوگرافی: خبر خوش وزیر اقتصاد درباره FATF

وضعیت نامساعد ذخیره آبی سد امیرکبیر (کرج)

اینفوگرافی: توصیه های کاربردی برای پیاده روی اربعین

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر حرفه‌ای
 

پایگاه خبری “خبرحرفه ای” رسانه ای مستقل ، اصیل و بهره مند از تجربه خبرنگاران حرفه ای و فعال و تلاشگر در فضای کنونی رسانه ای کشور است که با رعایت اصول صحت ، دقت و سرعت برای آگاهی بخشی به مخاطبان با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی تلاش می کند.

لینک‌های پرکاربرد

  • بورس تهران
  • نرخ ارز بانک مرکزی
  • نرخ طلا و ارز بازار آزاد
  • اتحادیه طلا و جواهر تهران

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • ارتباط با ما

شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری خبر حرفه‌ای است. بازنشر مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است.